Sunday, December 14, 2008

10 hari pertama cuti

Aku dh start sambung ambik lessen kereta aku. Tp sekarang hujan lebat, air sungai di depan rumah makin naek. Di corong2 radio dan televisyen asyik mengatakan sekarang kene berjaga2 sebab dibeberapa kawasan Kelantan dah banyak berlaku banjir. So, aku x leh la pergi belajar kereta hari2. Nampak gayanye sempat ke tak aku habiskan belajar kereta aku ni. Aku pergi dengan kereta cikgu yang mengajar aku, pergi pukul 8 pagi lagi balik pukul 12. Terpaksa la bangun awal jugak.. Hari kedua aku pergi ‘yakin pandu’ (nama tempat aku belajar kereta) aku bengang sangat.. Hari hujan, aku tahu peraturan masa belajar kene pakai kasut. So,aku pakai la kasut.Nak jadikan cerita, hari tu kasut kain ‘pocca dot’ biru aku basah kene air hujan pastu gam die x kuat..terkoyak la plak. Nasib baek aku bawak sandle. Lepas belajar aku pun tukar pakai sandle. Aku bawak kereta sejam aje masa laen untuk menuggu turn la orang laen sampai siap. Bosan sanga. Dah la xder member klu ader pun makcik2 yang sedang tunggu giliran jugak. Almaklum la, tumpang cikgu. Klu aku pergi sendiri xpayah tunggu2 , lepas belajar terus balik, tp xder orang nk hantar abg n kakak aku semua sibuk. :(

Sebenarnye aku nk cerita pasal kisah bengangku yang hari kedua aku belajar tu, melalut plak. Aku pakai sandle masa tunggu, cikgu2 disekolah yakin pandu ader kt depan tengah borak2. Bukan nk guard budak2 yang sedang belajar. Makan gaji buta betoi. Pastu ader la sekor mamat ni, selaku cikgu la. Dh kawin agaknye. Tengah die borak2 mata meliar tengok sini sana. Tiba2 die tengok kaki aku then die ckp” dik2 belajar ke?” aku jawab sambil angguk “ye”. Pastu die cakap lg”Hbs pakai selipar tu ke?” dengan muka cm ‘budget bagus’ . Dh a kat situ ramai orang dengan cikgu2 yakin pandu ramai gak. Semua tengok aje kat aku. Aku malu sangat2. Dh a die tegur suara kuat mcm speaker masjid. Aku ape lg, tengok kat kaki die, die sekor je pakai slipar. Cikgu2 lain pakai kasut. Aku ape lagi, jawab dengan kerek jugak a “tukar kasut td”. Bwat ape nk respect orang mcm tu, nk ajar aku tapi die tak buat. Marah betoi la…

Sekarang aku duk kat rumah bersahaja, mkn tido. Nk guna tenet susah. Dh ader tenet kt rumah pun, bukan aku punyer. Segan la nk mintak guna dengan abang iparku. Aku punyer adapter charger laptop pecah,masalah lg.Pikir2 kene beli laen jugak RM 179 tu.. Hbs duit aku.Aku ingat boleh baiki tp x boley.. Final year project x bwat aper2 lg ni. Dh a nk banjir dh kat sini. Jap lagi raya. Supervisor aku email bagitau enjoy your holiday first. So, aper lg…enjoy la aku. Saper2 nk maen banjir boleh la datang rumah aku yer. HE3.... :)


No comments: