Monday, November 3, 2008

System restore....

Ha3..dh hbs present final year project. Bwat report semua. Tgn aku pg gatai2 bwat system restore kt laptop ni. Mcm biase2 aku bwat xder masalah, ok jer. Tp kali ni, bwat hal plak, aku pun x tahu kenapa. Lepas restart balik, kt dekstop aku x kuar aper2 pun termasuk start button. So, perantaraan aku nk bukak document semua hanyalah dengan membukak task manager je la. Tu pun selamat bole bukak. Mula2 terkejut jugak aku, kalut la.,,,aper lagi. Semua kawan2 member2 yg online masa tu pun aku tanya nk bwat mcm maner. Yg paling aku geram kt member2 aku nih time diorang jawab. "Ala senang je..beli baru je"(x and y,2008). Memang nk kene budak2 ni...die ingt mak aku cop duit agak nyer. :))

Pastu, satu lagi masalah aku, pg bwat system restore x kene masa. Aku kene hantar proposal yg re-do for da second time. Ape lg, gelabah la plak kali kedua nk bukak document satu2 guna task manager semua. pening betol.!! nk print plak satu masalah. Dh a waktu hantar satu jam jer. Kul 4 sampai 5. Aku plak style bwat kerja last minute. Hari yang sama baru nk print semua. Nk print cover plak problem nyer. Sebab kene bwat lubang cm kt cover tu. Sampai lekat2 cover kt printer aku..ha3. Ape lg?? xleh pakai la printer untuk print lg leps tu. Selamat member aku ader printer. Balik hantar report baru aku usaha buang paper yg lekat semua dengan bantuna rumateku dgn menggunakna pelbagai cara. Selamat printer aku berfungsi balik..
kes laptop plak tepaksa hntr pada pakar yg baiki...aku ingt x payh kene format..tp..die ckp kene format jugakk..,aku pun bg je la. Die charge aku 20 hengget. Aku nk format sendiri tp dh takot...ha3. Lepas bukak laptop..baru aku ingt dokument final year project yg telh diupdate aku dh ilang...wuaaaaa....tinggal yg lame belum edit je. Tu pun dlm thumbdrive...nasib2.. :(

2 comments:

cekkeya said...

sabo ema...mcm2 btul dugaannye...

m taufiq a aziz said...

hehe... best pengalaman ni.